IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Аксесоарите на Apple могат да попаднат под ударите на американските мита

Най-бързо развиващото се звено на технологичния гигант реално може да бъде засегнато, твърдят анализатори

16:59 | 30.07.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Най-бързо растящото подразделение на Apple, което включва Apple Watch, слушалките AirPods и колонката HomePod, е пред риск от това да стане жертва на най-новото предложение на американския президент Доналд Тръмп да наложи 10% мита върху вноса на китайски стоки, пише Financial Times.

Въпреки че iPhone и Mac на технологичната компания до момента бяха заобикаляни от американските мита, устройствата, които влизат в категорията „други продукти“, са изправени пред предизвикателства, свързани с търговската война.

Apple може да бъде принудена да повиши цените на продуктите си в САЩ, за да компенсира по-големите задължения за произвежданото в Китай, или ще трябва да понесе удар върху маржовете.

Миналата седмица анализаторите от Morgan Stanley коментираха, че „все по-разгорещената реторика между САЩ и Китай“ е сред „най-големите рискове“ за цената на акциите на Apple в месеците преди появата на следващия iPhone през септември.

Потенциалните мита могат да засегнат умните колонки на конкурентите на Apple – Amazon Echo, Google Home и Sonos, както и умните часовници на Fitbit.

След като ръстът на продажбите на iPhone се забави, аксесоарите се превърнаха във все по-важен източник на приходи, а Apple разширява дейностите си в сферата на носимите технологии и аудио аксесоарите. Анализатори очакват подразделението да се представи силно, когато най-високо оценената компания в света отчете резултатите си тази седмица.

Компанията за пазарни проучвания Canalys прогнозира, че Apple е продала 3,5 млн. часовника през второто тримесечие, което е с 30 на сто на годишна база, като повече от половината от продуктите са продадени в Северна Америка.

„Ако има промяна в цената, това очевидно ще засегне търсенето“, коментира Винсънт Тилке, анализатор на Canalys.

Нийл Сайбарт, анализатор на Apple от Above Avalon, прогнозира, че приходите от „други продукти“ ще скочат с 38 на сто до 3,8 млрд. долара през тримесечието, в сравнение със 17% ръст на приходите от iPhone на годишна база до 29,1 млрд. долара.

Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:01 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още