Microsoft отново е спечелила по-голям пазарен дял в бизнеса с облачни услуги от своите основни конкуренти през второто тримесечие, сочат данни на компания за проучвания в сферата на технологиите, цитирана от CNBC.
Компанията е установила, че Microsoft се превръща във все по-голяма конкуренция на лидера на пазара на публични облачни услуги Amazon. Това се случва, след като Amazon и Google пуснаха ключови продукти, каквито Microsoft има още преди тях – хибридни облаци, което означава, че потребителите могат да разчитат на смес от облачни услуги и софтуер, който ползват в собствените си центрове за данни, и да управляват всичко това с общ пакет от инструменти.
През второто тримесечие Microsoft Azure е имал дял от 14% от пазара на облачна инфраструктура, посочва Synergy Research. Microsoft е спечелила 3 процентни пункта, разширявайки пазарния си дял на годишна база, докато Amazon е запазила старите си 34%, а Google е записала ръст от 1 процентен пункт на дела си, който достигна 6%.
Докато обявяваше финансовите си резултати в четвъртък, Amazon разкри, че нейният облак е генерирал приходи за 6,11 млрд. долара, което е с 49% повече спрямо година по-рано. Microsoft не е разкрила приходите от Azure за тримесечието, но заяви, че те са нараснали с 89 на сто. Google не разкрива данни за облачния си бизнес, нито за темпа на растеж за тримесечието.
При представянето на финансовите си резултати на Microsoft на 19 май анализаторът на Morgan Stanley Кийт Уейс попита главния изпълнителен директор Сатя Надела за това как потребителите променят начина, по който използват Azure. Надела отговори,че не е имало големи промени, а вместо това обявеният по-рано подход да се предлагат едни и същи приложения с тези в центровете за данни на организациите в облака на Microsoft, за да могат с времето фирмите да прехвърлят данните си в облака, се радва на успех.