Японската Panasonic заяви, че не може да определи колко кобалт, използван в батериите, които прави за колите на Tesla, идва от Куба – страна, която е обект на американски санкции, както и че е прекратила отношения с канадския си доставчик заради притесненията си, пише CNBC.
Японският гигант в сферата на електрониката, който е ексклузивен доставчик на батерии за Tesla, направи коментарите след въпрос на Ройтерс за това дали батериите включват кубински кобалт.
Двама източници, запознати с въпроса, твърдят, че част от кобалта, който Panasonics използва, за да прави батерии за Tesla, се добива в Куба от канадския доставчик Sherritt International.
Panasonic заяви, че не може да каже колко точно кобалт идва от Куба през нейния канадски доставчик за батериите, които предоставя на американския пазар, „заради смесване на източниците на доставките в няколко фази на производствените процеси“.
"Panasonic избра да прекрати връзката си със своя канадски доставчик“, обяви говорителка на компанията, без да посочва кой точно е той. Тя допълни, че Panasonic е използвала кобалт от въпросната фирма за батериите за Tesla Model S и Model X, но чак след февруари тази година.
"Panasonic потърси насоки от Службата за контрол на чуждестранните активи към Министерството на финансите на САЩ относно интерпретацията на обхвата на забраната на САЩ за внос на кубински стоки“, коментира тя.
Запитана за коментар по темата Tesla не е отговорила на това дали нейните батерии включват кубински кобалт и дали има шанс фирмата да бъде засегната от санкциите.
"Tesla иска да постигне почти нулево ползване на кобалт в близко бъдеще“, коментира говорител на компанията.
Производителят на електромобили, управляван от милиардера Илон Мъск, заяви през май тази година, че от години работи по това да намали количеството кобалт, което ползва за своите батерии.
Sherritt е отказала да коментира дали е продавала кобалт на Panasonic.
"Не отговаряме на въпроси за конкретни дейности, свързани с наши клиенти“, обясни говорителят на Sherritt Джо Раканели.