Google Maps
Най-очевидният начин, по който Alphabet оставя своя следа в света на транспорта, е чрез Google Maps. Повече от 55% от потребителите на смартфони в САЩ използват Maps според comScore. Освен това тя има над 1 млрд. активни потребители месечно по света, които разчитат на нея, за да решат маршрута си пеша или с кола, или да намерят упътване за градския транспорт.
Google в момента позволява на Uber и Lyft да рекламират цените си през Maps и няма да е изненада, като започне да показва велосипеди по заявка, скутери, а евентуално и самоуправляващи се коли в някакъв момент.
„Ще бъда изненадан, ако Alphabet не преследва агресивно идеята за транспортна платформа, която обединява множеството възможности за транспорт, а Google Maps ще е нейният център“, коментира Рамзи.
Междувременно Google управлява и друг картографски продукт – Waze, който придоби през 2013 г. за около 1 млрд. долара. Една от големите разлики между Maps и Waze е, че втората позволява на всеки потребител да добавя информация за ремонти или трафик например. Освен това компанията разполага с Android Automotive, която интегрира операционната система на Google и приложения директно в коли. Нейни партньори вече са Volvo и Audi.
Усилията на Google в посока картографски услуги ѝ помогнаха да се превърне в един от лидерите в самоуправляващите се коли, което подсказва за следващия начин, по който Alphabet инвестира в транспорт.
Другите залози
Waymo, звеното за самоуправляващи се коли на Alphabet, е един от многото бизнеси на компанията, от които инвеститорите определено се вълнуват. Waymo планира да пусне своя такси услуги в Аризона до края на годината и е смятана за лидер в областта.
Друго начинание- Sidewalk Labs, също мисли за бъдещето на транспорта. Голямата цел на компанията е на преосмисли начина, по който ползваме градовете чрез технологии, които включват централизирана транспортна платформа, наречена Coord.