Китайската компания за електронна търговия Alibaba пусна инструмент с изкуствен интелект, който може да пише 20 хил. реда рекламни послания в секунда, пише CNBC.
Новият софтуер, интегриран в Tmall, Taobao, Mei.com и 1688.com – платформите на Alibaba за електронна търговия, позволява на компаниите да натиснат бутон в своите продуктови страници, който да генерира различни рекламни идеи за тях.
Въпреки невероятните способности на дигиталния инструмент, Alibaba твърди, че компютърната програма няма да замени хората.
„Цялото съдържание, създавано от AI Copywriter, е резултат от прилагането на модели за дълбоко учене, тренирани с огромни обеми от качествено съдържание, създадено от хора“, коментира Кристина Лу, генерален мениджър на маркетинговото звено на Alibaba – Alimama.
"Човешката креативност е крайъгълен камък за машината, която не може да замени креативността на хората. Изкуственият интелект за маркетинг... позволява на хората да отделят повече енергия на по-творческа работа“, допълва тя.
Модната марка Esprit вече използва инструмента, за да напасва дължината и тона на своите реклами. Брандовете могат да избират дали рекламите да бъдат забавни, поетични или други.
Alibaba твърди, че опцията вече е използвана милиони пъти на ден от малки до средни компании, които искат да създадат множество версии на реклами, които са подходящи за различни позиции.
Рекламата се превърна във важен източник на приходи за Alibaba. Прогнози сочат, че тя ще прибере около 40% от всички бюджети за мобилна реклама в Китай през следващата година, което се равнява на над 20 млрд. долара.