Създателите на видеа с милиони последователи в YouTube изразиха недоволството си по време на търговско събитие, че услугата уведомява само една част от феновете им за нови публикации, което е довело до спад на гледанията и на приходите им, предава Ройтерс.
Пропастта между гледанията и абонатите се оказа най-новият проблем, обсъждан на VidCon - годишно събиране на онлайн индустрията.
YouTube, която е част от Google на Alphabet, миналата година се сблъска с гнева на създателите на видеа, чиито приходи се свиха заради промени в политиките. Но липсата на известия до абонатите засяга много повече автори.
"Това е неприемливо", коментира на сцената на VidCon Кинг Ръсел, който е популярен като Kingsley и има близо 3 млн. абонати в YouTube. По думите му това е особено грубо и трябва да се промени.
Неговите гледания на видео са намалели до 100 хил. от над милион през последните няколко години. Тези спадове дадоха шанс на играчи като Facebook, Snap и Amazon да привлекат създателите на видеа, след като компаниите започнаха да споделят приходите си с тях, както YouTube прави отдавна.
Директори на YouTube адресираха критиките по време на една от сесиите на VidCon. Те заявиха, че потребителите са претоварени с толкова много известия, а хората, които се абонират за канали, се абонират за десетки и рядко се отписват от тях.
Софтуер решава на база на данните за гледанията кои потребители трябва да виждат съобщения за новото съдържание.
„Но ние можем да се справим по-добре“, заяви продуктовият мениджър на YouTube Тод Бюпре пред публиката.