Японският конгломерат за електроника Panasonic обяви в четвъртък, че очаква оперативната му печалба да се е увеличила с 11,7% през фискалната година, която завърши през март 2018 г., тъй като продажбите на батерии за автомобили са нараснали, предава Ройтерс.
Panasonic променя фокуса си от нискомаржовата потребителска електроника към продукти, насочени към корпоративни клиенти, като автомобилни системи и батерии.
Panasonic, ексклузивен доставчик на батерии за масовия електромобил на Tesla – Model 3, прогнозира печалба в размер на 425 млрд. йени (3,87 млрд. долара), от 380,54 млрд. йени за предходната година.
За сравнение = 19 анализатори, анкетирани от Thomson Reuters прогнозираха 429,76 млрд. йени. Това е под целта на Panasonic за 450 млрд. йени, която беше поставена преди три години, а причината е силната йена, която засяга печалбата в чужбина.
Panasonic очаква печалбата на нейния бизнес с енергийни продукти за коли, който включва батериите, да се увеличи повече от два пъти след като продуктовото отлагане на Model 3 оказа натиск върху печалбата през миналата фискална година.
По-рано този месец Tesla обеща да изпълни своята производствена цел от 5000 автомобила Model 3 седмично до края на юни.
В доклад от тази седмица Mizuho Securities оцени, че продажбите на батерии на Panasonic към Tesla са около 100 до 110 млрд. йени за вече съществуващите превозни средства и няколко десетки милиарда йени за колите Model 3, създавани в т.нар. Gigafactory на Tesla.
Panasonic смята батериите за ключова част от плана си почти да удвои приходите на своя автомобилен бизнес до 2,5 трлн. йени в рамките на годината до март 2022 г.
За да намали риска от това да зависи прекалено много от Tesla, Panasonic се е обединила с Toyota Motor Corp, с която заедно разработват батерии за електромобили.