Най-голямата компания за онлайн търговия в Китай Alibaba Group Holding Ltd отчита значително по-ниска печалба за своето четвърто фискално тримесечие - преди всичко заради скъпи придобивки. Печалбата се срива с 20% до 7,56 млрд. юана.
Компанията обаче регистрира ръст от 61% на приходите си за тримесечието благодарение на по-добро от очакваното представяне на своя основен бизнес.
Търговецът също така увеличи прогнозите си за ръст на приходите от 60% за периода до края март 2019 г., при увеличение от 58% за 2017-2018 г., съобщава агенция Ройтерс.
Резултатите отбелязват две години на продължаващ тримесечен ръст над 50% за Alibaba, въпреки че новите бизнес инвестиции и консолидирането на 33-процентния дял във финтех компанията Ant Financial продължават да натежават върху маржовете.
Компанията отчете приходи в размер на 61,9 млрд. юана (9,73 млрд. долара) за периода януари-март. Това е увеличение в сравнение с очакванията на анализатори пред Thomson Reuters I/B/E/S, които предвиждаха те да са 58,9 млрд. юана.
Оперативният марж за тримесечието е е в размер на 15% - понижение от 25-те процента година по-рано.
Компанията инвестира усилено в облачни услуги, отвъдморска онлайн търговия и „офлайн“ търговия на дребно в опит да поддържа главоломния си растеж на фона на признаци за насищане на китайския градски онлайн пазар.
Alibaba увеличи междувременно и участието си в азиатския електронен търговец Lazada.
Основният търговски бизнес на компанията е нараснал с 62% на годишна база до 51,3 млрд. юана, а този с облачни услуги – 103% до 4,4 млрд. юана.
Тримесечието е и първото, след като Alibaba придоби дял от една трета в Ant Financial, замествайки предишно споразумение за споделяне на печалба, в рамките на което Ant плащаше лицензионни възнаграждения на онлайн търговеца, равни на 37,5% от печалбата си преди облагането с данъци.
Нетната печалба на компанията, разделена между акционерите, е 7,6 млрд. юана за тримесечието – понижение от 29% в сравнение със същия период на 2017 г.
Първото календарно тримесечие обикновено е по-мудно за Alibaba, след като през ноември се провежда традиционното събитие за масови разпродажби на компанията. Представянето през периода се повлиява и от по-малкото работни дни заради празниците около Китайската нова година.