Китайската онлайн компания Baidu прогнозира приходи от продажби за второто тримесечие, които се оказаха над очакваното от анализаторите. Това се случва, след като рекламодателите са се насочили към нейната услуга за агрегиране на новини, а напомнящата Netflix нейна видео платформа е успяла да привлече повече абонати, пише Bloomberg.
Най-популярната търсачка в Китай прогнозира приходи в диапазона 24,91-26,19 млрд. юана (3,97-4,17 млрд. долара) за трите месеца, приключващи в края на юни, надминавайки средната прогноза на анализаторите за 24,3 млрд. юана.
Прогнозата следва по-високите от очакваното приходи от продажби, докато компанията се възстановява след слабата 2017 г.
Прогнозата насърчава доверието в Baidu в момент, в който тя навлиза в критична година след продажбата или отделянето на слабомаржови бизнеси като доставките на храни. Тези ходове имаха за цел да опростят бизнеса на компанията и да намалят загубата ѝ, така че тя да може да се фокусира върху продукти за изкуствен интелект в различни сфери – от автономни коли до дигитални асистенти.
Един от отделените подразделения - наскоро листнатата компания за стрийминг услуги iQiyi, също отчете резултати за първи път и даде прогноза за продажбите, която надмина очакванията. Главният изпълнителен директор на iQiyi Ю Гун заяви, че целта му е в рамките на пет години една трета от филмите и сериалите в услугата да са вътрешни продукции, генерирайки до една четвърт от трафика. Според фирмата този ход ще намали разходите ѝ, тъй като ще избегне войната за съдържание с конкуренти като Tencent Video.
Генерирането на растеж беше особено важно, за да бъдат успокоени акционерите през следващите години, преди продуктите с изкуствен интелект да донесат значителна печалба.
Baidu отчете приходи от 20,9 млрд. юана за първото тримесечие, в сравнение с 20,2 млрд. юана (3,3 млрд. долара), очаквани от анализаторите. Нетната печалба достигна 6,7 млрд. юана (10,5 млрд. долара), също надминавайки прогнозите.