IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Мъск показа как ще промени и авиационната индустрия

Шефът на Tesla и екипът му подготвят революционни ракети

16:01 | 10.04.18 г. 8
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Шефът на Tesla Motors и SpaceX – Илон Мъск, публикува в своя Instagram снимка на корпуса на космически кораб BFR, който е предназначен не само за полети до други планети, но и за пътувания между градове на земята. За добиване на представа за мащаба на проекта, до ракетата е паркирана Tesla Model 3, който изглежда като детска играчка.

Новият тип летящи превозни средства ще заменят познатите самолети. Всеки от тях ще бъде оборудван с 40 отделни кабини за пътниците. Ще има още общи салони, кухни, складове и специални скривалища от слънчевите изригвания. Дължината на кораба е 48 метра, а височината на цялата ракета – 106 метра. Нейният диаметър е 9 метра, а полезният товар – до 150 тона.

 

SpaceX main body tool for the BFR interplanetary spaceship

A post shared by Elon Musk (@elonmusk) on

Замисълът на конструкторите на BFR е да разполага със същата надежност, каквато имат и съвременните авиолайнери. Корабът ще се предлага в няколко варианта с различен полезен товар – за пътувания до Марс, Луната и до Международната космическа станция, за танкер за доставки на оборудване, за ракета, извеждаща спътници в Космоса, както и за транспорт между градове на Земята.

Идеята на Мъск е ракетите BFR (Big Falcon Rocket) да заменят показаните по-рано Falcon 9 и Falcon Heavy, като проектът трябва да бъде приключен през 2020 г. Компанията на милиардера – SpaceX, започва изграждане на космическо депо, където корабите да се зареждат, проверяват и оборудват в зависимост от задачата, която изпълняват.

Що се касае за полетите между отдалечени градове на Земята, то BFR ще взима разстоянието от Ню Йорк до Шанхай за около 39 минути, като ще развива максимална скорост от 27 000 км/ч. От Лондон до Дубай корабът ще стига за 27 минути, а от Дубай до Сидни – за около 40 минути. А най-важното е, че цената на билета за пътуване ще бъда еднаква с тази на самолетен билет от икономична класа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:15 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

6
rate up comment 0 rate down comment 1
bgMan
преди 6 години
Пътуване със скорост 27 000км/ч при цена на билет от икономична класа сега!?Да бе!Следващия път Мъск ще обяви че и безплатно ядене и пиене ще дават не само за времето на полета но и за вкъщи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 3
Jorkata
преди 6 години
Компаниите и схемите на Мъск подозрително приличат на едни други схеми на една компания от близкото минало - Енрон - и те се мятаха от идея на идея, докато стана тя каквато стана.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 0
georgi_shum
преди 6 години
Самото съществуване на мазнокосия си е шокиращо мен ако питаш :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 0
khao
преди 6 години
след толкова гршни прогнози и празни приказни, ти още пишеш небивалици... ето това е шокиращо!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 18 rate down comment 2
khao
преди 6 години
извинявам се но това вашето не е журанлизъм ... направили сте свободен преразказ по картинка и по две-три изкарани от контекста изречения!Моля да ми покажете къде и кога е казал че БФР ще замени авиацията ? ... и да не говорим че под снимката е пояснил кво е това ! ... ужас, нивото пада ежечасно !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 17 rate down comment 2
ivo_b
преди 6 години
Не са компютри, а компоти...Както пише и в коментара в Instagram, това е "main body tool" - матрицата за правене на секции от корпуса от въглеродни влакна. Живот и здраве, корпуса ще го видим догодина.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още