Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг подкрепи американските закони за регулиране на политическите реклами в интернет. Това е отстъпка пред конгресмените, дни преди да бъде изслушан от две комисии на Конгреса, предава Ройтерс.
Зукърбърг каза още, че Facebook ще започне да изисква от хората, които стоят зад реклами в социалната мрежа, свързани с политически въпроси, да потвърждават самоличността и местоположението си. Това разширява предходен план, който изискваше подобно потвърждение за реклами, свързани пряко с избори.
„Намесата в избори е проблем, който е по-голям от всяка платформа, и поради това подкрепяме Закона за честните реклами“, писа Зукърбърг в публикация във Facebook в петък.
Законът влезе в сила през октомври, за да отговори на опасенията, че чуждестранни граждани използват социалните мрежи, за да оказват влияние върху американската политика.
Facebook разкри през септември, че руснаци с фалшиви имена са използвали социалната мрежа в опит да повлияят на американските избиратели в месеците преди и след изборите през 2016 г., като са писали по чувствителни теми, създавали са събития и за купували реклами.
През февруари американският специален прокурор Робърт Мюлер подвигна обвинения срещу 13 руснаци и три руски компании за намеса в изборите чрез всяване на раздор в социалната мрежа.
Законът ще разшири съществуващия изборен закон, който се отнася за радиата и телевизиите, и ще важи за платения интернет и дигиталните реклами на платформи като Facebook, Twitter и Google.
До този момент Facebook се въздържаше да подкрепи закона, като заявяваше, че иска да работи със законодателите и обяви опити за саморегулация. Във вторник Зукърбърг трябва да бъде изслушан на съвместно заседание на две комисии в Сената, а в сряда – от Комисията по енергетика и търговия.
Според Закона за честните реклами дигитални платформи с най-малко 50 млн. посещения месечно трябва да поддържат публичен файл с всички предизборни комуникации, купени за над 500 долара.
Зукърбърг заяви в петък, че иска да хвърли повече светлина върху рекламите с политическа тематика, които не са пряко свързани с избори или кандидат. Зад рекламите с политическа тематика често стоят лобистки организации, групи по интереси и заможни физически лица, които искат да повлияят върху законодателството или имат непряко въздействие върху избори.
Всеки рекламодател, който иска да има реклама с политическа тематика, ще трябва да потвърди самоличността и местоположението си, пише Зукърбърг.