Американският гигант в онлайн търговията Amazon.com прекрати партньорството си с най-голямата лобистка компания във Вашингтон и привлече нови съветници. Това се случи след данъчните промени в САЩ от миналата година и на фона на новите предизвикателства, които ѝ отправя президентът Доналд Тръмп, пише Bloomberg.
Промените са настъпили миналия петък, една седмица преди президентът Тръмп да изпрати акциите на компанията на червена територия, атакувайки я в Twitter. Американският президент посочи, че Amazon не плаща достатъчно данъци, нанася удари на търговците и получава нечестно предимство на гърба на Американската пощенска служба.
Amazon е прекратила отношенията си с Akin Grump Strauss Hauer & Feld - правна фирма, която получава повечето си приходи от лобиране, както и със Squire Patton Boggs, твърди източник, запознат със случая.
Същевременно Amazon е наела Пол Братуейт от Federal Street Strategies и Джош Холи от Holly Strategies, допълва източникът. И двамата преди са работили като външни лобисти за Airbnb и Oracle.
Amazon отказва да коментира случая.
От години компанията полага усилия, за да избяга от имиджа на агресивен интернет гигант, който причинява хаос, а по-скоро иска да се представи като машина за създаване на работни места, която инвестира милиарди в нови складове и офиси, наема хиляди хора и помага на малките бизнеси да растат, като им позволява да продават стоките си в нейния популярен уебсайт.
През последните месеци обаче компанията е изправена пред променящия се пейзаж във Вашингтон. Тръмп проведе многократни атаки в Twitter срещу главния изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос, който също така притежава Washington Post – издание, което е доста критично към администрацията на президента.
Атаките от държавния глава съвпадат с призивите на външни групи, които държат да се извършват проверки, защото Amazon се е разраснала прекалено много и трябва да бъде разследвана за неконкурентни практики.