IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Компаниите за игри все още опипват почвата на капиталовите пазари

"Все още учим правилата на играта", коментира главният изпълнителен директор на Rovio

12:17 | 27.03.18 г.
<p>
	Кати Леворанта. <em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Кати Леворанта. Снимка: Архив Ройтерс

Компаниите за игри са „сравнително нови“ на фондовите пазари и все още се учат „как да играят“, коментира главният изпълнителен директор на Rovio Entertainment пред CNBC.

Книжата на базираната във Финландия Rovio, която стои зад популярната мобилна игра „Angry Birds”, създадена през 2009 г., дебютираха на борсата в Хелзинки през октомври. Миналия месец предупреждение за печалбата на компанията изтри една трета от цената на акциите ѝ. В момента те се търгуват на стойност, която е с близо 60% под тази от рекордния връх, достигнат през ноември.

"Ще бъде нужно време, преди да разберем как трябва да се играе игра, в която си публична компания“, заяви изпълнителният директор на Rovio Кати Леворанта. „Даваме най-доброто от себе си и ще се опитаме да правим най-доброто, за да сме сигурни, че ще намерим най-добрия баланс с пазарите“.

Леворанта заяви, че фокусът на компанията тази година е свързан с подобряването на съществуващите игри, увеличаването на покупките от потребителите и пускането на ново съдържание. Тя твърди, че марката „Angry Birds” ще продължи да бъде „голям актив“ за Rovio.

"Ако разгледате пазара на игри, на мобилни игри, ще забележите, че той е много конкурентен, всеки ден се пускат стотици игри“, коментира Леворанта.

По думите ѝ притежаването на силна марка като “Angry Birds” определено помага.

Миналата година компанията пусна ново заглавие, напълно отделно от франчайза „Angry Birds”, което нарече „Battle Bay”.

Според Леворанта то се представя сравнително добре, но има много потенциал, който трябва да бъде отключен.

Един от ключовите разработчици на видео игри в света Electronics Arts беше засегнат от медийни публикации миналата година, когато анализаторите от Wall Street изразиха опасенията си относно последната ѝ игра „Star Wars Battlefront II”.

Хората не бяха доволни от усилията на EA да добави т.нар. микротрансакции – форма на плащания вътре в играта. В крайна сметка компанията се отказа от функцията.

Случаят доведе до спад в цената на акциите на компанията в краткосрочен план, а анализатори изразиха опасенията си относно приходите от продажби на фирмата.

По време на представянето на финансовите резултати миналия месец главният изпълнителен директор на EA Блейк Йоргенсен разкри, че играта се сблъсква с по-слаби продажби от очакваното за третото тримесечие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:48 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още