Инвестиционният фонд на японската група SoftBank – SoftBank Vision Fund, търси повече европейски компании, които да станат част от неговото портфолио от фирми, в които инвестира, заяви главният изпълнителен директор на фонда Раджев Мисра по време на Световния мобилен конгрес в Барселона, цитиран от списанието на събитието Mobile Live Daily.
Мисра посочи, че само две от 30-те компании в портфолиото на фонда са базирани в Европа – платформата Auto1 и фирмата за облачни симулации Improbable.
„Редица компании присъстват в Европа“, коментира Мисра, посочвайки услугата за споделено пътуване Uber например. Централите на по-голямата част от фирмите обаче са в страни като САЩ, Китай и Индия.
Европа „се нуждае от по-голяма критична маса от гледна точка на броя на менторите, от гледна точка на изграждането на екосистема“, обясни Мисра.
По думите му SoftBank Vision Fund предлага добра възможност за компаниите в Европа (и отвъд) за достъп до глобалните потребители. Плановете на фонда са да увеличи фирмите в портфолиото си до над 70 „през следващите години“.
Vision Fund обикновено търси компании, които са пазарни лидери и носят ясна полза на потребителите.
Мисра посочи фирмите за споделено пътуване Didi Chuxing и Uber като примери и коментира, че те могат да разраснат бизнеса си и в други сектори, включително в доставката на храна.
По думите на Мисра Vision Fund позволява на компаниите си да се конкурират в световен мащаб.
„Не искаме да бъдем активно ангажирани с управлението на тези компании. Срещаме се с тях всеки месец и ги уверяваме, че стоим зад тях“, коментира още той.
Vision Fund обикновено взима дялл между 20% и 30% от компаниите и предлага подкрепа за около 12 години, вместо да търси „ранни продажби“.