Uber използва публични облачни услуги и частен облак. Използваме услугите и инфраструктурата на всички големи играчи - на Google, на Amazone, както и наша собствена. Тъй като Uber е мобилна и облачна услуга, за нас мобилните и облачни услуги са на първо място. Това каза в интервю на Елена Кирилова за предаването UpDate на Bloomberg TV Bulgaria Рахул Виджай, ръководител на телекомуникационния бизнес на Uber.
"Основният фактор при облачните услуги, който наблюдаваме, е че хората мислят първо за облака. Ето защо новите компании и стартъпи започват да използват облака от първия ден. Но след като станат големи като Uber тогава разходите са голям фактор, освен ако бизнес моделите на компании като Google и Amazone не отговорят на това, което очакват, то компаниите няма да инвестират напълно в публични облаци", заяви Виджай.
Те ще имат вътрешни облачни услуги, инфраструктура, хардуер и центрове за данни, за да свият разходите си. Ще видим стратегия за хибридни облачни услуги, където компаниите ще имат собствена инфраструктура, но ще разчитат и на публични облачни услуги.
"Когато се случи всичко това с хибридния облак, прехвърлянето на процеси и услуги между вашата инфраструктура и тази на публичния облак няма да бъде лесно. Ето защо смятам, че най-големите предизвикателства ще са кога и как да пренасяме услуги между публичния, частния облак и хибридните облаци. Този, който успее да го направи лесно, ще получи предимство", обясни още той.
Как ще се отрази забавянето на пазара на смартфони върху развитието на Uber? Как интернет на нещата може да помогне на телекомуникационната индустрия?
Вижте повече във видеото.