IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Новата прогноза на Rovio потопи цената на акциите ѝ с 45%

Компанията обяви, че очаква доста по-слаба печалба от прогнозираното от анализаторите

15:15 | 22.02.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Разработчикът на играта Angry Bird - Rovio Entertainment, предупреди, че ще генерира по-слаба печалба, което доведе до изтриване на над 40% от стойността на акциите на финландската компания, a инвеститорите ще трябва да понесат големи загуби след листването през миналия септември, предава Ройтерс.

Rovio обвини по-високите маркетингови разходи и други инвестиции за лошата си прогноза. Книжата на компанията се търгуваха с 45% надолу на цена от 5,5 евро веднага след обявяването на новината. Стойността им беше под половината от цената от IPO-то - 11,50 евро.

“Тази прогноза дори не е близо до растежа, за който говориха преди”, коментира фонд мениджър, притежаващ акции от Rovio, пожелал анонимност.

Това е поредно разочарование за инвеститорите, след като цената на акциите на Rovio се понижи с около 20% след първия отчет на фирмата като публична компания през ноември.

Днес компанията прогнозира оперативен марж от 9-11% за 2018 г. спрямо 10,6% за 2017 г. Освен това заяви, че очаква приходите ѝ от продажби да бъдат между 260 и 300 млн. долара, след като миналата година са достигнали 297 млн. долара. Тези данни са под очакванията на анализаторите за марж от 14,5% при приходи за 336 млн. долара , сочат данни на Thomson Reuters.

След първичното публично предлагане през септември главният изпълнителен директор Кати Леворанта заяви, че “пазарът на мобилни игри се очаква да расте бързо и сме позиционирани така, че да се възползваме от този растеж”.

Rovio се радваше на огромен ръст, след като през 2009 г. пусна оригиналната си игра “Angry Birds”. По-късно обаче генерира оперативна загуба и през 2015 г. съкрати една трета от служителите си заради тежката конкуренция на пазара.

През 2016 г. Rovio се насочи отново нагоре с помощта на филма “Angry Birds”, последван от IPO-то, което я оцени на 1 млрд. долара.

Днес Rovio обяви, че очаква да използва около 30% от приходите си от игри, за да привлече нови потребители през 2018 г., допълвайки, че разходите за потребител са нараснали значително на пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:43 | 06.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още