Google позиционира повече реклами в мобилни приложения, отколкото всяка друга технологична компания. Това е ядрото на новия бизнес на компанията майка Alphabet, предава Ройтерс.
Звеното на Google, отговарящо за рекламната ѝ мрежа, обяви три поредни тримесечия с дуцифрен растеж на продажбите на годишна база. Бизнесът се доближава до годишни приходи от 20 млрд. долара, което го прави толкова важен, колкото хардуерното звено, това за облачни услуги и магазина за приложения, взети заедно.
От години звездата на мрежата е AdSense, която насочва реклами към уебсайтове в замяна на дял от рекламните приходи. Но докато потребителите се насочват от десктопи към мобилни решения, инерцията се прехвърли към AdMob, инструмента на Google за приложения на трети страни, както и към мобилния софтуер DoubleClick for Publishers.
Google привлече разработчици на приложения от конкурентни компании, като намали комисионите и опрости софтуера. И е особено харесвана от рекламодателите за новите горещи формати като видеото.
Рекламодателите обръщат внимание на всичко това. Алекс Хюсън, управляващ партньор в M&C Saatchi Mobile, заяви, че базираната в Лондон компания за покупки на реклама използва AdMob от години, но едва напоследък тя е станала основната ѝ платформа.
"Те ангажират големи разработчици и правят това добре“, коментира той.
Но всичко това си има цена. Google расте, като дава на разработчиците на уебсайтове и приложения по-голям дял от рекламните си приходи.
Компанията усеща напрежението. Книжата на Alphabet понижиха стойността си 5 на сто, след като не успяха да изпълнят прогнозата за печалбата този месец.