Американският разработчик на игри Activision Blizzard надмина очакванията на анализаторите за приходите си за последното тримесечие на 2017 г. благодарение на голямото търсене по Коледа на нейната популярна игра „Call of Duty”, както и благодарение на по-високите дигитални продажби, предава Ройтерс.
"Call of Duty: WWII”, която беше пусната на пазара през ноември, е генерирала продажби от над 1 млрд. долара в световен мащаб и е най-продаваната конзолна игра за 2017 г. в Северна Америка.
Компанията, която стои зад популярни франчайзи като „Destiny” и „Skylanders”, заяви, че общите ѝ коригирани приходи са нараснали до 2,65 млрд. долара през последното тримесечие на 2017 г. от 2,45 млрд. долара през същото тримесечие година по-рано.
Анализаторите очакваха приходите да са 2,55 млрд. долара според Thomson Reuters I/B/E/S.
През тримесечието Activision Blizzart пусна и версия за персонален компютър на един от другите си хитове - „Destiny 2”. Това беше третата най-продавана игра след „Call of Duty” и „NBA 2K18” на Take-Two Interactive според компанията за проучвания NPD Group.
"Call of Duty” беше и най-продаваната игра за декември. Това е осмият пореден декември, в който франчайзът „Call of Duty” оглавява класацията за продажби по данни на NPD.
Прогнозата на Activision за коригираната ѝ печалба за 2018 г. е за 2,50 долара на акция при 7,45 млрд. долара приходи. Анализаторите прогнозират 2,57 долара печалба на акция и 7,41 млрд. долара приходи.
Компанията очаква 1,28 млрд. долара коригирани приходи и 31 цента на акция печалба за първото фискално тримесечие, но това е под прогнозата на анализаторите за 43 цента на акция печалба при приходи от 1,43 млрд. долара.
По думите на главния изпълнителен директор Боби Котик през първата половина на годината Activision Blizzard ще се фокусира върху доставянето на съдържание във всички франчайзи, но няма да предложи някое голямо заглавие. Такова ще има през второто полугодие.
Същевременно компанията отчете ръст на приходите от високомаржовия си бизнес с дигитални услуги през четвъртото тримесечие. Коригираните приходи са скочили до 1,62 млрд. долара от 1,52 млрд. долара.
Activision обяви, че е генерирала нетна загуба на 584 млн. долара, или 77 цента на акция през тримесечието, в сравнение с печалба от 254 млн. долара, или 33 цента на акция, година по-рано.
Загубата е свързана с еднократната такса от 1,03 долара на акция, свързана с данъчната реформа в САЩ. Като се изключат някои елементи, фирмата е спечелила по 94 цента на акция.