Лидерът на японската корпорация SoftBank Group Масайоши Сон разкри, че планира първично публично предлагане на телекомуникационните операции на организацията в Япония. С това той подсказа начина, по който ще се развива неговата бизнес империя, както и фактът, че ще се фокусира повече върху инвестиции в стартъпи като Uber Technologies, пише Bloomberg.
Отделянето на част от дейностите на SoftBank, и по-конкретно тези за инвестиции и телекомуникации, ще донесе “по-голяма яснота и по-добро отговаряне на различните нужди на инвеститорите”, посочва SoftBank в изявление. На пресконференция Сон заяви, че телекомуникационният бизнес ще насърчи плащанията на дивиденти, а целта е листването да се осъществи в рамките на година.
През последната година Сон се насочи към инвестиции в технологични компании, използвайки средства от телекомуникационния бизнес, за да придобие дялове във фирми като Uber, китайската Didi Chuxing и индийската Flipkart Online Services. И все пак инвеститорите не са особено развълнувани от тези сделки, тъй като пазарната капитализация на компанията изостава спрямо стойността на нейните активи.
Отделянето на звеното за мобилни телефони може да помогне за затварянето на тази пропаст, докато същевременно набира капитал и облекчава част от тежестта на дълга на компанията.
“С IPO-то на японските операции на SoftBank, различните части на компанията могат да продължат да растат независимо”, коментира Сон. “По този начин аз мога да отделя повече време за дългосрочната глобална корпоративна стратегия”.
SoftBank обяви плана си за първично публично предлагане заедно с отчета си, който се оказа под очакванията на анализаторите.
Оперативната печалба е достигнала 274 млрд. йени (2,5 млрд. долара) през периода, завършил през декември, обяви базираната в Токио компания. Това е под средната прогноза на анализаторите за 293 млрд. йени. Приходите от продажби са достигнали 2,4 трлн. йени, надминавайки прогнозата за 2,3 трлн. йени.
Печалбата от операциите на вътрешния ѝ пазар може да се окаже под натиск, докато Rakuten планира да се превърне в четвъртия по големина мобилен оператор в страната. Сон, който ръководи придобиването на японския бизнес на Vodafone през 2006 г., твърди, че приветства конкуренцията.
Печалбата от японските телекомуникационни операции преди данъци и лихви е спаднала с 3,1% до 964 млрд. йени през деветте месеца, завършили през декември, докато компанията предлагаше намаления, за да привлече нови потребители. Сега тя има 33 млн. абонати.
SoftBank не разкрива какъв дял от мобилния си бизнес планира да продаде и каква сума очаква да набере.
Vision Fund е допринесъл 236,4 млрд. йени към оперативната печалба за деветмесечието, обяви компанията.