Американският гигант в електронната търговия Amazon.com ще генерира допълнително 300 млн. долара годишно от увеличаването на месечната такса за абонаментната си услуга Prime с 2 долара, посочват от Cowen & Co.
В петък компанията обяви, че ще увеличи цената на Prime до 12,99 долара за абонатите, които предпочитат месечни плащания, като годишната сума ще достигне 156 долара, пише Bloomberg.
Членството в Prime остава 99 долара за тези, които плащат директно годишен абонамент, с което се предлага по-добра отстъпка за онези, които са склонни на по-дългосрочен ангажимент.
Cowen изчислява, че 30% от 60-те млн. абонати на Amazon Prime в САЩ в плащат на месечна база, сочат проучвания сред купувачи в Amazon.
Компанията добави месечната такса за услугата преди две години, като начин да привлече онези, които пазаруват предимно по празниците, или тези, които не могат да си позволят да платят 99 долара накуп.
Cowen посоча, че очакваните 300 млн. долара са на база анализ на месечните потребители, включително студентите и потребителите с по-ниски доходи.
Членството в Prime дава на потребителите безплатна доставка в рамките на два дни, както и доставка в същия ден в някои случаи и достъп до медийните услуги на Amazon, включително Prime Video и музикален стрийминг.
В комбинация тези ползи помагат за превръщането на редовните потребители на Amazon в силно ангажирани с платформата за електронна търговия.