Видео стрийминг услугата Youku Tudou на китайския гигант Alibaba Group Holding сключи лицензионни сделки с NBCUniversal и Sony Pictures Television, което представлява още по-сериозното навлизане на Alibaba в развлекателната индустрия, пише Bloomberg.
Споразуменията, сключени за няколко години, дават на абонатите на Youku достъп до стотици филми от студиата, обяви китайската платформа. Освен това потребителите ще имат по-бърз достъп до нови и наскоро появили се филми, включително “Блейд Рънър 2049” и “Джуманджи: Добре дошли в джунглата”, обяви Youku.
Сделката е сключена в момент, в който китайските технологични гиганти харчат агресивно за придобиването на развлекателно съдържание и оригинални програми. Youku се конкурира със стрийминг платформата на Baidu - iQiyi (която отскоро си партнира с Netflix) и с видео услугата на Tencent Holdings.
Нарастващите цени на съдържанието натежават върху технологичните компании, докато те се борят за по-голям брой нови абонати.
“Уверен съм, че разширяването на нашите връзки с повече международни студиа ще засили навлизането на нашата платформа в бизнеса с домашни развлечения и в онлайн видеото”, коментира Ян Уейдън, президент на Youku.
През последните години Alibaba похарчи милиарди долари за активи в сферата на медийните развлечения, в търсене на растеж извън основния си бизнес с електронна търговия. Компанията засили ролята си в Холивуд, като подкрепи продукции като последната лента от поредицата “Мисията невъзможна”.