Разработчикът на играта Angry Birds – Rovio Entertainment, не успя да изпълни пазарните очаквания за приходите от продажбите и печалбата си за тримесечието. Това доведе до близо 20% спад на цената на акциите на компанията, предава Ройтерс.
По-големите рекламни разходи на Rovio са довели до запазване на нивото на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация до 8,6 млн. евро (10,2 млн. долара) през третото тримесечие. Това се случи въпреки 41% ръст на приходите от продажби спрямо година по-рано, които са достигнали 70,7 млн. евро.
"Разходите са били изненадващо големи, но също така броят на плащащите потребители не отговори на очакванията“, коментира Хану Рауала, анализатор на OP Equities, който препоръчва купуването на акции на Rovio.
Rovio, която се листна на борсата в Хелзинки през септември, записа спад на стойността от книжата от около 19 на сто и доста под цената на акциите при IPO-то, която беше 11,50 евро.
"Компанията се промени много през последните години е смятана за разрастваща се фирма. Книжата са движени предимно от очакванията за растеж“, твърди анализаторът.
Rovio се радваше на бърз растеж след пускането на оригиналната игра Angry Birds през 2009 г., но след това се насочи към оперативна загуба и през 2015 г. съкрати една трета от работната си сила, за да се бори с конкуренцията и да се насочи към безплатните игри.