Интернет гигантът Alibaba обяви в понеделник, че ще инвестира 22,4 млрд. хонконгски долара (2,87 млрд. долара) за мажоритарен дял в топ оператора на хипермаркети в Китай Sun Art Retail Group. Ходът е част от усилията на Alibaba в сферата на офлайн търговията на дребно, предава Ройтерс.
Alibaba осъществява сделката в рамките на алианс с Auchan Retail и Ruentex Group.
“Физическите магазини са необходимост в потребителското преживяване и трябва да бъдат подобрявани чрез технологии, движени от данните и персонализираните услуги в дигиталната икономика“, коментира главният изпълнителен директор на Alibaba Даниел Джан.
Книжата на листнатата в Хонконг Sun Art понижиха стойността си с 5,3% по време на сутрешната търговия.
Сделката ще даде на френския търговец Group Auchan, китайската Alibaba Group и тайванския конгломерат Ruentex съответно 36,18% дял, 36,16% дял и 4,67% дял. Alibaba ще замести Ruentex като втория по големина акционер.
От 2015 г. насам Alibaba е инвестирала около 9,3 млрд. долара във физически магазини.
"Те навлизат в територия, която не е тяхната основна сила“, посочва анализаторът на Bain & Company Уейуен Хен, визирайки лицензите за продажба на определени продукти, наемането на повече служители и други.
"От една страна - те наистина трябва да го направят, но от друга, се сблъскват с много предизвикателства, каквито досега не са познавали“, допълва той.
Sun Art е китайският лидер в сферата на хипермаркетите, като притежава около 8,2% пазарен дял според Kantar Worldpanel. Компанията разполага с около 450 хипермаркета в Китай.