Главният изпълнителен директор и основател на Enjoy.com Рон Джонсън смята, че Amazon трябва наистина да се притеснява за конкуренцията от страна на Walmart, но може да ѝ отговори чрез друго голямо придобиване, пише CNBC.
"Смятам, че това е продължаваща десетилетие ценова война. Всяко тримесечие е нов рунд, но Walmart се завръща“, коментира Джонсън.
В четвъртък книжата на Walmart отбелязаха най-добрия си ден от 9 години насам. От началото на годината акциите на фирмата са повишили стойността си с 44%.
Amazon може да расте бързо, но Джонсън смята, че Walmart има значително предимство благодарение на своята инфраструктура – вече съществуващите физически магазини. Той посочва, че повечето американци живеят в близост до Walmart, където могат да купуват повечето от нещата, които са достъпни в Amazon.
Докато Amazon продължава да инвестира в своите центрове за дистрибуция, Walmart избра да забави растежа на магазините си. Вместо това се фокусира върху технологиите, от които се нуждае, за да подобри магазините си – значително по-евтино начинание.
Джонсън настоява, че центровете за дистрибуция на Amazon са по-скъпи и по-малко ефективни от тези на Walmart. Според него придобивания като това на Whole Foods от страна на Amazon са добър ход за онлайн търговеца, а Target може да се окаже добър бранд в случая.
„За храните Whole Foods е това, което е Target за масовите купувачи“, коментира още Джонсън.