Японският технологичен конгломерат Toshiba ще продаде своя бизнес с телевизори. Това е поредното усилиe на компанията да набере спешно капитал, като се разделя с подразделение, което някога символизираше доминацията на японските технологии и вкара марката в милиони домове по целия свят, пише Financial Times.
Като знак за това колко много е спаднала стойността на телевизионното звено на Toshiba и колко агресивно компанията се разделя с части от бизнеса си, конгломератът продаде 95% дял от подразделението си за телевизори и визуални продукти за едва 12,9 млрд. йени (114 млн. долара). Купувачът е китайската група Hisense.
В миналото продажбата на голяма технологична фирма на Китай щеше да предизвика критики, но базиран в Токио анализатор коментира, че сегашният ход „едва ли ще предизвика учудване“.
Продажбата се случва, след като близки до компанията хора коментираха „продължаващите проблеми“ на Toshiba и усилията ѝ да си осигури пари, с които да покрие голямата загуба, която нейният бизнес с ядрена енергетика в САЩ генерира миналата година.
През септември Toshiba сключи сделка за 2 трлн. йени за продажбата на звеното си за чипове – най-високо оцененият ѝ бизнес. Той беше купен от консорциум, воден от компанията за дялово инвестиране Bain Capital.
Но по-рано този месец Toshiba призна, че подготвя план за непредвидени разходи, в случай че сделката не бъде завършена до края на фискалната година на фирмата – през март 2018 г.