Китайският технологичен гигант Alibaba Group Holding записа „забележително тримесечие“, след като компанията задмина очакванията с увеличение на приходите от 61% в резултат на продължаващия растеж на електронната търговия, предава Ройтерс.
Силните резултати подчертават водещата роля на Alibaba на бързо разрастващия се пазар на електронна търговия в Китай, който според оценки на Goldman Sachs ще стигне 1,7 трлн. долара до 2020 г.
Компанията, контролирана от милиардера предприемач Джак Ма, се разширява и в сектори като забавления и спортове.
Главният изпълнителен директор на Alibaba Даниел Джан заяви, че последният опит за интегриране на традиционните онлайн платформи с повече услуги извън интернет и физически магазини са допринесли за растежа.
Гигантът в онлайн търговията отчете приходи за 55,12 млрд. юана (8,34 млрд. долара) за периода юли-септември, което е над прогнозите на анализаторите в анкета на Ройтерс за 52,2 млрд. юана.
Нетната печалба е нараснала повече от двойно на годишна база – със 132% до 17,7 млрд. юана (2,67 млрд. долара). Анализаторите прогнозираха повишение от около 50%.
Alibaba повиши и насоките си за приходите за фискалната 2018 г. до растеж между 49% и 53% спрямо предишния диапазон от 45-49% заради последната консолидация с логистичната мрежа Cainiao.
Второто тримесечие може да бъде по-бавно за Alibaba, докато тя се подготвя за ежегодното събитие Деня на самотните сърца на 11 ноември – силно доходоносна разпродажба, в която се купуват повече стоки отколкото в Черния петък и Киберпонеделника в САЩ общо.
Alibaba, чиито платформи за пазаруване Tmall и Taobao доминират в онлайн търговията за дребно в Китай, отчита приходи от основния си бизнес с онлайн търговия от 46,46 млрд. юана (7,02 млрд. долара), което е с 63% повече спрямо същото тримесечие на миналата година.
Приходите на бързо разрастващия се облачен бизнес на Alibaba възлизат на 3,0 млрд. юана, което е с 99% повече на годишна база.