Българският клон на световната организция за дигитална реклама IAB (Interactive Advertising Bureau) ще следи за налагането и спазването на новите стандарти при интернет рекламата.
Управителният Съвет на IAB Bulgaria призова всички свои членове да се съобразяват със световните норми, а на сайта на Сдружението от следващата година ще има списък с всички медии, които ги прилагат.
Новите стандарти предвиждат рекламните формати да са „по-леки“, като така всяка интернет страница ще се зарежда по-бързо, а всеки един рекламен формат трябва да е създаден така, че да изглежда еднакво добре на различните видове устройства, на които се показва. Според решението на IAB категорично не се толерират натрапчивите реклами.
С разработването на тези нови стандарти IAB се фокусира върху потребителското преживяване и възможността брандовете да достигнат до всеки свой потенциален клиент по нов и по-ефективен начин.
IAB Bulgaria работи усилено за налагането на добрите практики на родния пазар, се казва в решението на УС на IAB Bulgaria, a председателят на сдружението Христо Христов е убеден, че приемането на новите стандарти ще бъде от полза и на потребителите, и на медиите, и на рекламодателите.
Макар и да е само препоръчително, прилагането на новите норми ще доведе до развитие на дигиталния пазар у нас. Всички водещи медии и рекламодатели ще се съобразят с новите стандарти на IAB, категоричен е Христов.