Рийд Хейстингс не е модна икона, но с последната си видео презентация за инвеститорите главният изпълнителен директор на Netflix вероятно ще наложи нова тенденция.
Широко усмихнат, Хейстинг се появи с коледен полувер, вдъхновен от хитовия сериал “Stranger Things”. Срещу сумата от 34,99 долара феновете на продукцията могат да купят червения пуловер с бели букви и коледни лампички от Target.
Netflix залага на това, че все повече фенове на нейни предавания ще започнат да искат подобни неща, пише в свой анализ Bloomberg.
Ако “Игра на карти” утвърди Netflix като домашна премиум услуга, “Stranger Things” е първият знак, че Netdlix си мечтае да се превърне в медийна империя.
Стрийминг видео гигантът пуска втория сезон на “Stranger Things” в 190 страни в петък, но усилията да печели от шоуто едва сега започват.
В допълнение към пуловера Netflix е сключила сделка за чаши за кафе на “Stranger Things”, екшън фигурки и тениски, които ще се предлагат в Hot Topic. Освен това стрийминг услугата е лицензирала и три бордови игри, включително версии на Monopoly и Clue, както и токшоу, в което феновете ще обсъждат най-новите епизоди.
Маркетинговото усилие е далеч от това отпреди две години, когато Хейстингс носеше грозен пуловер с главния герой от “Bojack Horseman”. Тази дреха беше достъпна единствено за присъстващите на коледното парти на компанията.
“Учим се как да правим мърчъндайз”, коментира Хейстингс. “Имаме някои чудесни примери и чудесни материали в Target”, допълва той.
Netflix омаловажава своите амбиции в потребителските продукти, като ги определя по-скоро експеримент. И все пак експериментите на Netflix се превръщат в приоритет при първия знак за успех, както стана с първия сезон на “Stranger Things”.
Шоуто, отхвърлено от редица други услуги, бързо се превърна в сензация за Netflix и дори вдъхнови бар в Чикаго и спечели първата реклама на Netflix на Super Bowl.
Популярността на “Stranger Things” по света вдъхнови компанията да следва линията на семейните и научнофантастичните сериали със запомнящи се герои. Netflix разработва “The Lunar Chronicles”, адаптация на франчайз за младежи, както и тинейджърския психотрилър “Chambers”. В каталога ѝ влиза и “The Witcher”, който е базиран на популярната видео игра.
По-рано тази година Netflix купи и издателя на комикси Millarworld, за да създаде телевизионно шоу и филм за феновете.
Потенциалните нови източници на ресурси ще дадат тласък на Netflix в очите на инвеститорите и анализаторите, някои от които вярват, че компанията харчи прекалено много пари.
Вижте още технологични новини в материала на Bloomberg TV Bulgaria: