Китайският онлайн гигант Baidu обяви разочароваща прогноза за приходите си за останалата част от годината, като посочи, че това се дължи на загуба на рекламни приходи по време на провелия се този месец Конгрес на Комунистическата партия. Новините изпратиха цената на акциите на компанията на червена територия, предава Ройтерс.
Baidu се опитва отново да се върне към стабилността след поредица от неуспехи.
Компанията прогнозира, че ръстът на приходите ѝ за четвъртото тримесечие ще бъде между 22-29% спрямо миналата година, което е под очакваните 36% от анализаторите. За третото тримесечие приходите са нараснали с 29% до 23,49 млрд. юана (3,5 млрд. долара), в съответствие с очакванията.
Цената на листнатите в САЩ акции на Baidu се потопи с 10% по време на следборсовата търговия, подчертавайки притесненията за перспективите пред фирмата, докато тя се опитва да насочи бизнеса си към изкуствения интелект и автономните коли.
“Конгресът може би е фактор, който допринася, но това не е цялата картинка”, коментира Марк Наткин, базиран в Пекин управляващ директор на Marbridge Consulting. По думите му основният бизнес на Baidu с търсачката е свързан с един наситен пазар.
“Те се нуждаят от нещо ново и избраха изкуствения интелект, нещо дългосрочно. Докато това даде плодове, те трябва да намерят начин да задържат инвеститорите и служителите си”.
Главният финансов директор на Baidu Херман Ю коментира, че скорошната продажба на губещото звено на фирмата за доставки на храни също така означава загуба на приходи и твърди, че продажбите от изкуствения интелект ще отнемат време.
През последното тримесечие Baidu отчете 69% скок на оперативната печалба до 4,7 млрд. юана (707 млн. долара). Нетната печалба се е увеличила повече от два пъти до 7,9 млрд. юана, подпомогната от продажбата на звеното за доставка на храна.
Baidu се опитва да се възстанови, след като нейният бизнес със съдържание и реклама беше засегнат от скорошните опити за регулация и цензура на онлайн медиите - стратегически приоритет на президента Си Дзинпин.
Като цяло прогресът на компанията е бавен. Baidu обяви, че нейният рекламен бизнес е имал 486 хил. активни клиенти през третото тримесечие, което е с 3% повече спрямо предходното тримесечие, но е със 7% надолу спрямо година по-рано.
Главният изпълнителен директор Робин Ли допълни, че компанията е създала “най-голямата база от данни в Китай за борба с фалшивите новини”, като си сътрудничи с 600 организации за идентифициране на проблемно съдържание,
През септември фирмата се сблъска със сериозни наказания заради провала си в премахването на фалшиви новини, включително на съдържание, смятано за проблемно за Комунистическата партия.