Ola, най-големият конкурент на Uber в Индия, набра 1,1 млрд. долара от инвеститори, включително от китайския интернет гигант Tencent и японската SoftBank, пише CNBC.
Финансирането ще даде на услугата за споделено пътуване възможност да продължи да се бори с Uber на един от най-големите мобилни пазари в света.
Ola разкри, че освен това е в напреднали преговори за набирането на още 1 млрд. долара от различни инвеститори, което значи, че този кръг може да достигне над 2 млрд. долара. След приключването му Ola ще бъде с оценка от около 7 млрд. долара, твърди източник, запознат с въпроса. По думите му американски инвеститори ще се включат във втория транш.
Стартъпът, който оперира в 110 града в Индия, твърди, че ще използва средствата, за да инвестира предимно в технология за изкуствен интелект и за навлизане в нови райони в страната.
Всичко това се случва в момент, в който Uber се сблъсква със сериозни проблеми. Американската компания, оценена на 70 млрд. долара, наскоро назначи нов главен изпълнителен директор – Дара Косровшахи, след като основателят ѝ Травис Каланик слезе от поста след серия от скандали. Uber се бори и с проблеми в самия борд на директорите, където текат битки за власт.
Но преди време Uber подсказа колко важен е индийският пазар за нея. През 2015 г. компанията заяви, че ще инвестира 1 млрд. долара в Индия през същата година.
И все пак битката между двете компании е тежка. Ola се опитва да създаде местна услуга. Така например потребителите могат да наемат рикши и моторчета, които са особено популярни в големите индийски градове. Uber последва примера ѝ и започна да предлага сходни услуги.