Amazon.com експериментира с нова услуга за доставки, с която има за цел да направи повече продукти достъпни за безплатна доставка в рамките на два дни и да облекчи препълнените ѝ складове, твърдят двама източници, запознати с плановете на компанията. Той ще помогне на онлайн търговеца да навлече по-дълбоко в бизнеса на нейни дългогодишни партньори като United Parcel Service и FedEx, пише Bloomberg.
Услугата е стартирана преди две години в Индия, а Amazon я рекламира бавно и на американските търговци на дребно, подготвяйки се за национална експанзия, твърдят източниците, пожелали анонимност, тъй като информацията за проекта в САЩ е конфиденциална.
Amazon нарича проекта Seller Flex, допълва един от източниците. През тази година са започнати тестове на услугата в щатите по Западното крайбрежие, а по-голямо разширяване е планирано за 2018 г., твърдят източниците. Amazon отказва да коментира темата.
Компанията ще съблюдава взимането на пакетите от складовете на трети страни, продаващи стоки в Amazon.com, и доставката им до домовете на потребителите - работа, която обикновено се поверява на UPS и FedEx.
Amazon все пак може да продължи да използва тези доставчици, но компанията ще решава как един пакет да се изпраща, вместо да оставя този въпрос на продавача.
Ако сама се занимава с повече доставки, Amazon ще има по-голяма гъвкавост и контрол върху процеса по доставяне до домовете, което пък ще ѝ помогне да спести пари, чрез намаления за различни обеми и ще ѝ даде шанс да избегне задръстванията на собствените ѝ складове чрез задържане на стоките в собствените съоръжения на външните търговци.
Акциите на FedEx и UPS вероятно ще се окажат под натиск, тъй като инвеститорите ще бъдат притеснени за бъдещето им, твърди Бенджамин Хартфорд, анализатор от Robert W. Baird.
“Amazon е ценен клиент на UPS”, коментира Стив Гот, говорител на UPS. “Ние ценим всички наши клиенти с водещи решения в индустрията за електронна търговия и очакваме да разширим тези връзки повече в бъдеще”.
FedEx твърди, че няма да коментира плановете на Amazon, но посочва, че за управлението на глобална транспортна мрежа са нужни “мащаб, инфраструктура и комплексни решения”.