Новата операционна система на Apple, използвана на iPhone и iPad, включва промени в магазина за приложения, засягащи третите страни, разработващи софтуер. Целта е да се задоволят разработчиците и да се добавят новите т.нар. приложения с добавена реалност, предава Ройтерс.
Системата, наречена iOS 11, беше пусната днес, в навечерието на излизането на новите телефони на компанията – iPhone 8 и iPhone X, чиито доставки ще започнат съответно този петък и на 3 ноември.
Най-видимите промени ще са в App Store. Той стои в основата на сегмента с услуги на Apple, който донесе 21,5 млрд. долара приходи през последните 9 месеца. Сумата е с 19% повече спрямо предходната година и е добър знак, след като общите приходи от продажби нараснаха само с 5 на сто.
Магазинът е с нов дизайн, така че да даде на разработчиците повече място за изображения и текст, за да опишат софтуера си. Самите разработчици отдавна негодуват, че продуктите им трудно могат да бъдат открити в магазина на Apple, освен ако потребителят не напише точното име на софтуера или не кликне на линк към него.
"Редизайнът прави това далеч по-лесно и отговаря на проблемите на магазина: Имаш толкова много приложения, че ако не знаеш какво точно търсиш, е наистина трудно да намериш нещо“, коментира Каролина Миланеси, анализатор на Creative Strategies.
Освен това новият магазин хвърля нова светлина върху игрите. Очаква се те да донесат около 75% от общите приходи на App Store според App Annie.
По-голямата част от тези приходи идват от покупки вътре в самите приложения.
Но вероятно най-голямата промяна в iOS 11 ще бъде дебютът на приложения с добавена реалност.