Rovio Entertainment, финланският разработчик на играта Angry Birds, се насочва към първично публично предлагане (IPO), което може да даде на компанията пазарна капитализация от 802 млн. до 896 млн. евро, предаде CNN Money.
Очаква се книжата да започнат да се търгуват на Nasdaq Helsinki на 29 септември.
Rovio обяви, че ще оцени акциите си между 10,25 и 11,50 евро за брой. Компанията се надява, че чрез листването ще набере около 30 млн. евро.
Trema International, най-големият акционер в компанията в момента, ще намали дела си от 69% до под 37%, като част от предлагането.
Rovio изгради цяла империя около популярната мобилна игра Angry Birds, пускайки на пазара играчки, дрехи и анимационен 3D филм.
Мобилната игра беше пусната през 2009 г. Филмът пък генерира близо 350 млн. долара от продажбата на билети по цял свят според Box Office Mojo. Компанията планира продължение, което ще се появи по кината през 2019 г.
Лентата помогна на Rovio да се оттласне от дъното. През 2015 г. тя се бореше да промени бизнес модела си, на фона на ожесточената конкуренция. Компанията беше принудена да съкрати 39% от служителите си и назначи нов главен изпълнителен директор.
Но приходите нараснаха с 94% спрямо миналата година през второто тримесечие, благодарение на филма и на силното представяне на игрите на Rovio.
Игрите за Angry Birds са свалени над 3,7 млрд. пъти.