След като превзе доставките на храна, Alibaba Group Holding отправя поглед към нова част на търговията на дребно в Китай, която възлиза на 4 трлн. долара – универсалните магазини.
Компанията, която инвестира също в облачни услуги и в развлекателната индустрия, търси все повече компании с физически магазини, обявиха председателят Джак Ма, заместник-председателят Джоузеф Цай и главният изпълнителен директор Даниел Джан в интервюта за Bloomberg News, дадени във връзка с 18-годишнината на компанията.
Alibaba, основана в апартамента на Джак Ма през 1999 г., днес е на стойност 458 млрд. долара, пише Bloomberg.
Директорите коментират по-малко от месец след като Amazon.com приключи придобиването на Whole Foods за 13,7 млрд. долара. Те обсъждат стратегията на Alibaba за справяне с конкуренцията, визията им за данните и предизвикателствата, с които компанията ще се сблъска. Ма твърди, че Alibaba ще трябва да започне да мисли различно, като се има предвид сегашният ѝ размер.
"Смятам, че когато си млад, малък, лекият модел е добър. Когато си силен, голям – замислете се – нуждаеш се от сериозни неща“, коментира той. „За да бъдеш ефективен, трябва да свържеш простия и сложния модел“.
Наблюдаването на Tencent
Освен това Alibaba все повече се конкурира с Tencent Holdings в сферата на разплащанията, облачните услуги и финансовите услуги. Председателят на Tencent Пони Ма и Джак Ма имат желание да направят експанзия извън Китай. Освен това Alibaba се бори с Amazon, докато се опитва да разшири бизнеса си в Югоизточна Азия. Само електронната търговия в Индонезия се прогнозира, че ще достигне 65 млрд. долара до 2020 г. от 8 млрд. в момента, сочи доклад на Macquarie Research.
“Смятам, че дори Пони няма същия опит в глобализацията като нас. За всички това е нещо ново. За Amazon електронната търговия започна преди 20-25 години, така че никой не е експерт, особено в правенето на бизнес в други страни. Ние сме нови. Конкуренцията, за която трябва да се притеснявате, е местната“, коментира Ма.
"Казвам го постоянно. Alibaba излиза извън Китай, не за да се глобализира. Ние глобализираме инфраструктурата в електронната търговия. Опитваме се да изградим инфраструктурата на онлайн разплащанията. Опитваме се да изградим инфраструктура на логистиката и на облачните услуги“, допълва той.
Данните
На фона на по-затегнатата регулация на киберсигурността в Китай, компаниите се сблъскват с повече предизвикателства в страната. Alibaba вече е най-големият доставчик на облачни услуги в Китай, като това ѝ звенотсе очаква да носи до 15% от приходите на Alibaba до 2021 г. според JPMorgan Chase & Co.
"Преди 9 години, когато Alibaba се пренасочи от компания за електронна търговия към компания, свързана с данните, имахме голям вътрешен спор и в крайна сметка решихме, че трябва да направим тази промяна. Така че от 9 години вътрешно не сме се наричали компания за електронна търговия“, обяснява Ма.


ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
Дрешки, играчки, храна - с какви подаръци зарадваха кученцата от приюта в Каменар?
Туристическият сезон във Варна е застрашен
Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Богати европейци ще могат да вземат заеми срещу луксозни автомобили
П. Димитров: Не очаквам да бъде приет нов бюджет до юни
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
Леонардо ди Каприо разкри защо не иска да режисира филми
Трамвай и автобус се удариха на "Ситняково"
Политолози: Радев трябва само да се появи на бял кон
Сашо Андреев със "Златен пояс": Новата награда е стимул