Американската компания за електронна търговия Amazon.com изчисти две от най-големите си предизвикателства пред затварянето на сделката за придобиването на Whole Foods Market за 13,7 млрд. долара. Тя получи одобрение от американския регулатор и от акционерите на хранителната верига за сделката, предава Ройтерс.
Американската федерална търговска комисия направи изявление, че няма да предприема разследване на сливането, след като разгледа дали сделката няма да намали конкуренцията, или да доведе до нечестна конкуренция.
Amazon заяви, че е на път да приключи сливането, което се очаква да се случи в някакъв момент тази година. По-рано в сряда Whole Foods заяви, че нейните акционери са гласували в полза на сделката.
Придобиването на Whole Foods дава на най-големия онлайн търговец в света сериозно предимство на достигналия 700 млрд. долара американски пазар на хранителни стоки. Това е ключово за придобиване на по-голям дял от разходите на пазаруващите и дава на Amazon повече от 465 физически магазина, където може да показва продукти и готови пакети за доставка у дома.
Сделката успя да шокира индустрията със супермаркети, която вече води ценова война.
Много по-големи вериги, като Kroger, която има 2 796 магазина, и Wal-Mart Stores се състезават в добавянето на опции за онлайн пазаруване, така че да не изостават спрямо Amazon. Междувременно те са принудени да правят намаления, докато германските вериги магазини Aldi и Lidl правят експанзия в САЩ.
"Те определено са под натиск“, коментира анализаторът на eMarketer Патрисия Орсини. Без „някакъв вид стратегия в електронната търговия ще загубиш тези купувачи заради конкурент“, допълва тя.
Amazon има лоялни клиенти благодарение на своята абонаментна услуга Prime. Въпреки това нейните усилия от десетилетия да продава хранителни стоки не успяха да надвият конкурентите, разполагащи с физически магазини.