Китайската компания за електронна търговия Alibaba успя да надмине очакванията на анализаторите, отчитайки 56% ръст на приходите за първото тримесечие, благодарение на ръста на онлайн продажбите, пише CNBC.
Резултатите показват, че Alibaba, която е една от най-високо оценените азиатски компании, се възползва все повече и повече от факта, че китайците купуват все по-голяма част от стоките – от храна до дрехи и луксозни стоки, онлайн.
Книжата на компанията са повишили стойността си с 81% тази година, насърчени от увеличението на приходите от търговия и от силния растеж на звената за облачни услуги и развлечения, въпреки че инвестициите във физически магазини тепърва трябва да се отплатят.
Приходите на Alibaba са нараснали до 50,1 млрд. юана (7,51 млрд. долара) за трите месеца, приключили на 30 юни, в сравнение със средната прогноза на анализаторите за 47,7 млрд. юана според Thomson Reuters I/B/E/S.
Приходите от основния бизнес с електронна търговия са достигнали 86% от общите приходи през тримесечието. Това е ръст спрямо 73-те процента за същия период година по-рано.
Приходите от облачния бизнес са скочили с 96% до 2,4 млрд. юана, като общият брой клиенти, които си плащат за тези услуги, е достигнал 1 млн. за първи път, от 577 хил. година по-рано. Alibaba увеличи своите центрове за данни до 17 по време на първото тримесечие, добавяйки два в Индия и Индонезия.
Приходите на бизнеса с развлечения са скочили с 30% до 4 млрд. юана.
Нетната печалба почти се е удвоила до 2,17 млрд. долара, или 83 цента на акция.