Финландското студио за мобилни игри и анимация Rovio Entertainment обяви, че продажбите за първата половина на годината се увеличават почти двойно на фона на успеха на „Angry Birds: Филмът”, предава Ройтерс.
Приходите за полугодието нарастват до 152,6 млн. евро от 78,5 млн. евро година по-рано. Коригираната печалба, преди данъци, такси, лихви и амортизация е скочила до 41,8 млн. евро от 11 млн. евро година по-рано.
След години на спадащи финансови резултати, съкращения на работни места и преструктуриране Rovio се завърна към печалба през 2016 г., след като излизането на 3D холивудския филм възроди марката Angry Birds и насърчи продажбите на игри.
Приходите от игри през първата половина на годината се увеличават със 76% до 117,9 млн. евро. Основните заглавия на Rovio са „Angry Birds 2”, “Angry Birds Friends” и мултиплейър играта „Battle Bay”.
Тазгодишният растеж се дължи и на филмовите приходи, които досега не са били част от резултатите на Rovio.
В момента компанията планира продължение на филма за ядосаните пилета заедно с Columbia Pictures. Продукцията се планира да излезе през 2019 г.
Позовавайки се на анонимни източници, Bloomberg писа по-рано тази седмица, че Rovio планира потенциално първично публично предлагане. Компанията, която по-рано заяви, че е възможно в бъдеще да се листне на борсата, отказва да коментира въпроса.