Втората по големина китайска компания за електронна търговия JD.com обяви, че нетната ѝ загуба се е увеличила през второто фискално тримесечие, тъй като маркетинговите разходи са засенчили по-високия ръст на приходите от очакваното, предава Ройтерс.
Основният конкурент на Alibaba Group в Китай отчете нетна загуба от 496,4 млн. юана (74,43 млн. долара) спрямо 252,3 млн. юана през същия период година по-рано. Това се случи при ръст на приходите от 43,6% до 93,2 млрд. юана, доста над прогнозата в диапазона 88-90,5 млрд. юана.
Маркетинговите разходи са скочили с 63 на сто до 4,1 млрд. юана, предимно заради събитията за разпродажби през юни.
Резултатите се появяват, докато JD се опитва да разшири инвестициите си в Югоизточна Азия, на фона на все по-голямата конкуренция на вътрешния пазар и забавянето на броя нови потребители. Освен това компанията се опитва да насърчи разходите на потребител в Китай, като вкарва повече чуждестранни марки в локалните си платформи посредством стратегически партньорства.
През юни JD.com заяви, че планира да започне директни продажби в Тайланд преди края на годината и има планове да се насочи към други страни в региона. Тя разшири партньорството си с Wal-Mart Stores през второто тримесечие и инвестира 397 млн. долара в модната фирма Farfetch UK.
JD.com очаква приходите ѝ за третото тримесечие да са в диапазона 81,8-84,2 млрд. юана, което означава ръст от 36-40% спрямо същото тримесечие на 2016 г.
Компанията обяви, че е приключила отделянето на бизнеса си JD Finance, който анализаторите очакват да има дългосрочни успехи. Сега JD Finance е напълно китайска компания, което ѝ дава по-голяма регулаторна свобода.
Освен това JD.com е завършила и отделянето на звеното си за логистика, което ще обслужва повече клиенти извън групата.
Общата стойност на трансакциите на стоки в платформите на JD е достигнала 234,8 млрд. юана по време на тримесечието, а това е 46% ръст. Фирмата отчете нетна загуба от 0,35 юана на акция, в сравнение със загубата от 0,18 юана година по-рано.
Главният изпълнителен директор и основател на JD.com Ричард Лиу коментира, че очаква фирмата да излезе на печалба за годината, благодарение на ефективността на логистиката. Той допълни, че в момента JD има повече от 335 склада в Китай, като планира да изгради повече, за да намали разходите си за доставки.
“В следващите три години ще изградим над 500 склада, така че нашите стоки ще бъдат все по-близо до нашите клиенти, за да намалим разходите за доставка”, коментира Лиу.