Главният изпълнителен директор на Snap Евън Шпигел и съоснователят на компанията, разработила Snapchat, Боби Мърфи, обявиха, че няма да продават акциите си в компанията, но това не успя да успокои инвеститорите, след като тримесечните финансови резултати на фирмата не оправдаха очакванията, предава Ройтерс.
Книжата на компанията от Лос Анджелис понижиха стойността си с близо 17 на сто по време на следборсовата търговия. Периодът, в който не се позволяваше на служители на Snap да продават акциите си, изтече в края на юли. След пазарния си дебют през март фирмата е под натиск от страна на инвеститорите, които са притеснени за растежа на броя нови потребители.
„Като се има предвид обемът на спекулациите за продажбите на акциите на служителите, смятам, че е важно да отбележим, че нито аз, нито Боби ще продаваме от нашите книжа през тази година“, обясни Шпигел по време на срещата си с анализаторите. „Дълбоко вярваме в дългосрочния успех на Snap”.
Компанията отчете по-нисък брой дневни потребители и приходи за второто фискално тримесечие спрямо очакванията на анализаторите. Всичко това изпрати акциите с 12% надолу. Книжата дебютираха на борсата на 2 март при цена от 24 долара.
Ангажиментът на Шпигел и Мърфи да задържат дяловете си ще даде, макар и малък, тласък на доверието на притеснените инвеститори, коментира Джеймс Гелърт, главен изпълнителен директор на Rapid Ratings, която изследва финансовото здраве на компаниите.
Инвеститорите за загрижени за това дали Snap ще успее да остане привлекателна за потребителите и да отнеме реклама от конкуренти като Instagram на Facebook, която има подобни функции като тези на чат приложението.
Snap обяви, че дневно активните ѝ потребители са нараснали до 173 млн. души през второто фискално тримесечие. Това се оказа под прогнозата на анализаторите за 175,2 млн. според компанията за анализ на финансови данни FactSet. Преди година броят на дневно активните потребителите беше 143 млн., а в предходното тримесечие – 166 млн.
Средните приходи на потребител са достигнали 1,05 долара през тримесечието, обяви Snap, но и по този показател не успя да изпълни очакванията. Анализаторите прогнозираха 1,97 долара според FactSet. Същевременно сумата е с 50% по-висока спрямо година по-рано.
“Има много силна конкуренция и компанията все още не е открила как да монетизира тази аудитория“, твърди Салваторе Реко, изпълнителен вицепрезидент на 50 Park Investments. “Докато го направят, инвеститорите вероятно ще продължат да са разочаровани“.
Instagram Stories позволява на потребителите да публикуват видеа и снимки, които изчезват след 24 часа - функция, копирана изцяло от Snapchat. Instagram Stories дебютира преди година и към юни 2017 г. имаше 250 млн. потребители. Броят беше доста по-голям от априлския, когато компанията обяви 200 млн. потребители на тази функция.
След появата си на фондовия пазар Snap се представя като компания за камери, но дава малки индикации да се насочва сериозно към хардуера от гледна точка на по-широката си стратегия.
При представянето на отчета Шпигел заяви, че Snap ще се фокусира върху създаването на креативни инструменти, които дават на потребителите повече начини да създават публикации. Шпигел коментира, че този план създава цикъл, в който потребителите създават и гледат повече публикации.
Освен това изпълнителният директор уточни, че компанията му работи, за да стабилизира "бекенд инфраструктурата" на приложението Snapchat за Android. С по-добро представяне и по-голяма стабилност Snap очаква, че потребителите на Android ще използват приложението по-често.
Тези усилия ще започнат да дават добри резултати до средата на 2018 г., обясни Шпигел.
“Наистина искаме да видим, че потребителите на Android са по-ангажирани“, коментира още той.
Някои анализатори поздравиха компанията за прогреса в растежа на броя нови потребители и на приходите, макар че Snap не успя да оправдае пазарните очаквания.
Snap заяви, че приходите ѝ са се увеличи повече от два пъти до 181,7 млн. долара през тримесечието. Те също са под прогнозите на анализаторите за 186,2 млн. долара. Компанията печели приходи от брандирани и спонсорирани филтри, но основната част от приходите ѝ идва от реклама.
Нетната загуба се е увеличила до 443,1 млн. долара, или 36 цента на акция, от 115,9 млн. долара, или 14 цента на акция. Като се изключат някои елементи, Snap е загубила по 16 цента на акция през последното тримесечие.