Microsoft реорганизира своите продажби и в маркетинговите си операции в опит да привлече потребителите в области като изкуствения интелект и облачните услуги, като предлага на екипа по продажбите по-добра техническа и пазарна експертиза, пишe Bloomberg.
Промените ще означават съкращения на хиляди работни места в области като продажбите, твърди източник, запознат с плана за преструктуриране на компанията. С този коментар се засилват спекулациите, че наистина ще се стигне до намаляване на работните места.
Компанията има 121 567 служители към 31 март тази година.
Microsoft представи стъпките, които е планирала, в имейл, изпратен в понеделник, с който Bloomberg разполага. Продажбите ще бъдат разделени на два сегмента - един, насочен към най-големите клиенти, и един за малките и средни клиенти.
Служителите ще бъдат разделени на шест индустрии - производство, финансови услуги, търговия на дребно, здравеопазване, образование и правителство. Те ще се фокусират върху продажбата на софтуер в четири категории - модерно работно място, бизнес приложения, приложения и инфраструктура, както и данни и изкуствен интелект.
В момента Microsoft води жестока битка с компании като Amazon.com и Alphabet за клиенти, които искат да се насочат от своите работни приложения към облака, както и да се възползват от напредъка в сферата на изкуствения интелект.
Компанията, която не е правила големи съкращения на служители през последните години, иска да помогне на част от екипите да продават по-добре облачен софтуер, а не декстоп и сървърни решения.
В областта на продажбите на устройства и услуги компанията създава шест области на продажба на продукти, като софтуера Windows, хардуера Surface, облачния софтуер Office 365 и игровата конзола Xbox. Групата ще се фокусира и върху нови области, като интернет на нещата, гласови услуги, смесена реалност и изкуствен интелект.