Китайският гигант Alibaba Group Holding прогнозира ръст на приходите от продажби, който надминава очакванията на анализаторите, с което се противопоставя на очакването, че този растеж ще забави темпа си заради отслабващата икономика, пише Bloomberg.
Прогнозата на най-голямата китайска компания за електронна търговия е за 45-49% скок на приходите за годината, завършваща през март. Резултатите на компанията до момента пък показват как инвестициите ѝ в различни области отвъд основната ѝ се отплащат. Акциите на Alibaba, листнати в Германия, повишиха цената си с 5,2% в резултат от новината.
Alibaba и Tencent Holdings, които доминират съответно в сферата на онлайн пазаруването и социалните мрежи, се насочиха към нови области - от облачните услуги до стрийминга на музика и видео, на фона на забавянето на икономиката. Същевременно Alibaba, която е основана от милиардера Джак Ма, привлича все по-голям дял от разходите на компаниите за дигитална реклама.
За да отрази все по-разнородната си клиентска база, Alibaba ще започне да отчита “активните потребители”, а не просто купувачите, коментира главният финансов директор Маги У по време на среща с инвеститорите. Фирмата ще започне да представя “приходи от управление на клиентите”, вместо такива от онлайн маркетинг, така че да отрази по-голямата база от рекламни платформи.
“Нейната пазарна оценка напоследък спадна под тази на Tencent, така че прогнозата може да повиши доверието в нея”, коментира Рей Джао, анализатор на Guotai Junan Securities. “Това ще бъде добра новина за цената на книжата на компанията, която може да скочи с 6 до 7 на сто на база на прогнозата”, допълва той, без да посочва в какъв срок ще се случи това.
Средната прогноза на анализаторите за ръста на приходите е 35%, като очакванията на Alibaba надминават тези на 43 анализатори, анкетирани от Bloomberg.
Alibaba инвестира милиарди долари в нови бизнес начинания в опит да се бори със засилващата се доминация в социалните мрежи и развлекателната индустрия.
Въпреки че Alibaba надминава очакванията, инвеститорите остават притеснени за намаляването на растежа на китайската икономика и от усилията на Tencent да привлича рекламните средства на бизнеса. В отговор Alibaba се насочи към нови пазари в по-малките райони и търси нови източници на печалба.