На фона на неспирните спекулации за първичното си публично предлагане музикалната стрийминг услуга Spotify може би се фокусира все повече върху плановете си за експанзия в Азия, пише TechCrunch.
Източници, близки до компанията, твърдят, че фирмата работи по пускането на своята услуга във Виетнам и Тайланд - две страни с общо население от над 160 млн. души. Източниците допълват, че Spotify мисли все по-сериозно за експанзия в Индия, което може да се случи още през тази година
Spotify отказва да коментира въпроса, но вече е ясно, че търси музикални редактори за Виетнам и Тайланд. И двете работи са базирани в централата на Spotify за Азиатско-тихоокеанския регион в Сингапур, но създаването на такива позиции обичайно предшества пускането на услугата във въпросната страна.
Така например през октомври 2015 г. Spotify нае един музикален редактор в Индонезия, а шест месеца по-късно пусна и услугата си в страната. Това предолага, че стартирането на Spotify във Виетнам и Тайланд може да се случи още през 2017 г.
Услугата на Spotify има общо 100 млн. регистрирани потребители и над 50 млн. абонати, които си плащат. Въпреки че е достъпна в повече от 60 държави по цял свят, тя все още не е навлязла в някои страни в Азия.
Една от най-очевидните бъдещи дестинации е Индия - голяма страна, с потенциал за ползването на много дигитални устройства. Завоюването на дори минимален дял от индийския пазар може да се окаже сериозен тласък за компанията, която “сериозно обмисля” възможността за първично публично предлагане в САЩ.