IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Очаква се ръст на британските разходи за реклама въпреки турбулентната среда

Според нов доклад корпоративните рекламни разходи ще се увеличат с 0,6% през текущата финансова година

10:10 | 19.04.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Британските компании планират да увеличат разходите си за реклама през тази година, тъй като очакват икономиката на Великобритания да остане устойчива въпреки стартиралата процедура за Brexit. Това сочи проучване, цитирано от Ройтерс, което променя коренно предишната прогноза за спад на рекламните бюджети.

Докладът IPA Bellwether прогнозира, че корпоративните рекламни разходи ще се увеличат с 0,6% през текущата финансова година, коригирайки предишната си прогноза за понижение от 0,7%.

Проучването, извършено от IHS Markit от името на Institute of Practitioners in Advertising, казва, че в крайна сметка нетно 26,1% от британските компании посочват, че ще увеличат рекламните си бюджети през финансовата 2017/2018 г. Ръстът на разходите за реклама ще изпадне в застой през 2018 г. преди отново да се стигне до увеличение през 2019 и 2020 г., казва се още в доклада.

„Проучването рисува една картина на стабилно разрастваща се британска икономика, като компаниите продължават да показват желание да се ангажират с повече ресурси за маркетинг и да се възползват от настоящите положителни тенденции при продажбите“, казва старшият икономист на IHS Markit Пол Смит.

Докладът показва, че 11,8% от компаниите увеличават бюджетите си през първото тримесечие, поведени от скок на разходите за интернет реклама, които достигат най-високото си ниво от почти 4 години.

Увеличението се отчита в момент, в който YouTube на Google и Facebook, които доминират в глобалната онлайн реклама, са изправени пред все повече критики заради неефективния контрол върху обидни публикации и съдържание. Това накара някои от топ клиентите да оттеглят рекламите си през последните месеци.

„Въпреки сегашната турбулентна дигитална среда ясно е, че търговците са привлечени от ценовата ефективност на дигиталната реклама и способността ѝ да достигне и точно да таргетира клиентите им“, казва генералният директор на IPA Пол Беънсфеър.

Проучването покрива около 300 британски маркетинг специалисти предимно от топ 1000 на британските компании и от всички ключови бизнес сектори.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:55 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още