Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи глоба на "Нет инфо" АД за нелоялна конкуренция. Това се случва, след като компанията „Изиадс“ ЕООД, която е собственик на уеб базираната платформа за управление на онлайн реклама EasyAds, подаде сигнал, сочи решението на КЗК, публикувано на уебсайта ѝ.
Глобата, която ще трябва да заплати „Нет инфо“, е в размер на 1% от нетните приходи от продажби на дружеството за финансовата 2015 г., което се равнява на 101 600 лв. Освен това компанията ще трябва да заплати направените по производството разноски в размер на 2900 лв.
Обвинението сочи, че през 2015 г. в страниците на рекламното издание „На първо място в Google 2015 г.“ от Тим Киберман, между страници 144 и 145 е публикувано рекламно съобщение от цяла страница, включваща визуални елементи и текстов слоган „Adwise – най-добрата услуга за контекстна реклама в България“.
Adwise е рекламна услуга, предлагана от "Нет инфо".
Документите, подадени от „Изиадс“, сочат още, че към днешна дата книгата се разпространява свободно на българския пазар, включително и в интернет пространството.
„Изиадс“ твърди, че през периода от 22 април 2014 г. до 31 май 2014 г. същото рекламно съобщение е било изпратено и до всички потребители на уебсайта www.adwise.bg чрез нюзлетър.
„Според „Изиадс“ действията на ответника по промотиране на предлаганите от него услуги (интернет реклама) посредством рекламното послание „Adwise - най-добрата услуга за контекстна реклама в България” представляват нелоялна конкуренция по смисъла на Закона за защита на конкуренцията, доколкото в случая е налице заблуждаваща реклама“, сочи докладът на КЗК.
Искателят е категоричен, че чрез използваната фраза „най-добрата услуга за контекстна реклама в България“ се отправя послание, че въпросната услуга е най-добрата в сравнение с останалите в страната.
„Изиадс“ посочва, че това коя е най-добрата услуга, трябва да е решение на потребителите, но в случая няма данни доколко написаното от „Нет инфо“ АД е базирано на обективна оценка, в това число проучвания, сравнителни анализи, анкети сред потребителите и други. От компанията посочват, че така използвана, превъзходната степен представлява нелоялна търговска практика, която може да заблуди средния потребител в случай на вземане на решение за използване на услуга. По този начин пък се ограничава неговият информиран избор.
„Използването на заблуждаващи рекламни твърдения безспорно оказва негативен ефект върху конкуренцията на пазара и поражда въздействие върху икономическото поведение на потребителите“, посочват от „Изиадс“.
В документите, приложени от КЗК към решението, се посочва и позицията на „Нет инфо“, като дружеството „изразява категорично несъгласие с изложените в искането твърдения“.
Решението може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.