Китайската технологична компания Alibaba отновно посяга към дигиталния бизнес – този път, навлизайки в дистрибуцията на мобилни игри, пише CNBC.
Alibaba инвестира 1 млрд. юана заедно с няколко други компании за мобилни игри, с които ще разпространяват заглавия между Китай и други части на света.
Достигането на повече мобилни игри до играчите може да се окаже предизвикателство, когато става дума за Китай. Разработчиците трябва да получат одобрение от правителствените цензори преди играта да бъде пусната за сваляне.
Медиите и информацията продължават да са силно регулирани в страната, а правителството редовно блокира новинарски сайтове и социални мрежи. Освен това игрите, разпространявани в други страни трябва да бъдат превеждани на местния език.
Инвестицията на Alibaba е опит да намали тази пропаст, а последният ѝ ход показва желанието ѝ да диверсифицира бизнеса си отвъд електронната търговия. В момента компанията прави всичко – от филми до операции, свързани с мобилните разплащания.
Същевременно Alibaba планира да използва големите обеми от данни, с които разполага, за да прави по-добри препоръки до потребителите за това кои игри да свалят. Тя се опитва да се наложи повече на развиващи се пазари като Индия и Индонезия, където милиони потребители са онлайн.
Въпреки предизвикателствата, конкурентите Netease, Tencent и Xiaomi също се опитват да се доберат до по-голямо парче от пая, когато става дума за мобилни игри. Китай е най-големият пазар на онлайн игри в света, а като цяло индустрията за видео игри се очаква да достигне 12 млрд. долара до 2020 г. според PricewaterhouseCoopers.
Другите фирми, с които Alibaba обединява сили в момента, са Mail.Ru Group, TFJou, Efun и ONEMT.