Emarketer понижи прогнозата си за рекламните приходи на Snap за 2017 г. с 30 млн. долара заради по-високия дял от приходите, който фирмата, разработчик на приложението Snapchat, трябва да сподели с партньори, предава Ройтерс.
Въпреки че сумата все още е със 157% по-голяма спрямо тази от миналата година, сумата ще е по-малка от предишната прогноза на eMarketer от септември 2016 г., която беше за над 800 млн. долара. Snap разкри повече данни за споделянето на приходи в документите, който подаде във връзка със своето първично публично предлагане.
Snap до голяма степен зависи от рекламните си приходи. Американският пазар на дигитална реклама се очаква да достигне 83 млрд. долара, увеличение с 16% спрямо миналата година.
След като книжата на Snap поскъпнаха в първите дни от публичното предлагане, когато се търгуваха за 27 долара на борсата в Ню Йорк, те поеха надолу в следващата седмица и достигнаха 21 долара. Това се случи, тъй като притесненията на инвеститорите за забавянето на растежа на броя нови потребители и липсата на печалба натежаха.
Делът на Facebook от американския пазар на дигитална реклама вероятно ще се увеличи до близо 20% през тази година, а Google ще държи близо 41%, прогнозира eMarketer.
Същевременно компанията очаква повече проблеми за Twitter, която се бори с все по-слабия растеж на броя нови потребители. Рекламните приходи на компанията в САЩ ще се свият с 4,7% до 1,3 млрд. долара, а пазарният дял на Twitter на американския рекламен пазар се очаква да се свие до 1,6% през 2017 г. от 1,9% през миналата година.