Първичното публично предлагане (IPO) на Snap, което бе оценено на над 3 млрд. долара при дебюта си на борсата в Ню Йорк в сряда, несъмнено бе едно от най-очакваните IPO-та през последните години. Въпреки съмненията около способността на компанията да излиза на печалба, изглежда хората се редят на опашка, за да купят акции на компанията, създател на приложението за снимки Snapchat, коментира Statista.
Макар че IPO-то ще направи голяма част от екипа на Snap и ранните му инвеститори много богати само за една вечер, тези, които купят акции при IPO-то, със сигурност нямат гаранции за подобна печалба. Обратно на общоприетото схващане, технологичните IPO-та може да тръгнат и в двете посоки. Компании, като Zynga, Groupon или Twitter, в момента се търгуват на цени под тези при борсовия им дебют, поради което инвеститорите, купили и запазили акции при първичното им предлагане, отбелязват сериозна загуба.
Има обаче и други примери, както показва графиката. След ужасяващ старт като публична компания Facebook успя успешно да обърне нещата и купувачите на акциите при IPO-то, които са били достатъчно търпеливи и не се изгубили вяра в компанията, са увеличи повече от три пъти инвестицията си досега.
Други графики можете да разгледате тук