Snap, собственикът на популярното чат приложение Snapchat, обяви, че очаква да похарчи 1 млрд. долара през следващите пет години за използването на облачните услуги на Amazon, в допълнение към договора си за подобни услуги на стойност 2 млрд. долара, който вече има с Google, предава Ройтерс.
Snap може да инвестира и в изграждането на собствена инфраструктура, посочва компанията в документ, свързан с борсовия ѝ дебют през март. Snap иска да набере 3 млрд. долара от листването си на борсата.
Snap може да бъде оценена в диапазона 20-25 млрд. долара, което ще е най-високата оценка на американско технологично IPO от това на Facebook.
Базираната в Калифорния компания твърди, че разчита на Google Cloud за по-голямата част от своите изчислителни процеси и съхранението на данните.
В документа Snap посочва и повече подробности за навиците на потребителите извън Северна Америка и Европа.
По-бавните и скъпи клетъчни мрежи извън тези два региона с ограничили използването на нейното приложение, което изисква бърз интернет, посочва Snap. Това означава, че потребителите са по-заинтересовани от потреблението на съдържание, отколкото от създаването му, което ги прави по-лесна цел за конкурентите на Snap, посочва компанията.
Snapchat, който стартира като безплатно мобилно приложение през 2012 г., позволяващо на потребителите да изпращат изчезващи снимки, се конкурира с Twitter, Instagram и Facebook за потребители.
Snapchat има повече от 100 млн. активни потребители, около 60% от които са на възраст между 13 и 24 години, което прави платформата привлекателна за рекламодателите, които искат да достигнат до по-младите.