Най-големият оператор на мрежа за разплащания в света – Visa Inc., отчита по-високи от очакваното печалба и приходи за тримесечието, тъй като повече хора са извършили разплащания през мрежата, предава Ройтерс.
Компанията потвърждава и прогнозата си за годишните си приходи и печалба.
Подобно на MasterCard и други компании от сектора, Visa се опитва да увеличи дела си на китайския пазар, доминиран от държавната China UnionPay.
Visa гледа на Китай в дългосрочен план и планира да внесе официално заявление за получаване на лиценз в страната, съобщава Алфред Кели, който зае поста главен изпълнителен директор на 1 декември. Той наследи поста от Чарлс Шарф.
Последният беше главен изпълнителен директор на Visa от 2012 г., а под неговото ръководство годишните приходи на компанията скочиха с 45%. Освен това той стои зад обединяването на компанията с Visa Europa, което приключи през юни миналата година.
Придобиването е помогнало на Visa. Общият обем на разплащанията нараства с 39% до 1,8 трлн. долара през тримесечието, надминавайки ръста от 11% през същото тримесечие година по-рано.
САЩ са донесли близо 45% от общия обем разплащания на Visa през тримесечието, завършило на 31 декември, а Европа – 20%. Общо обработените трансакции се увеличават с 44% до 27,3 млрд. долара, обяви компанията. Обемът на трансграничните трансакции отчита ръст от 140% при постоянна валута.
Нетната печалба на Visa се увеличава с 6,6% до 2,07 млрд. долара (86 цента на акция клас А) през последното тримесечие. Средната прогноза на анализаторите беше за 78 цента на акция, според Thomson Reuters I/B/E/S.
Нетните оперативни приходи на компанията се увеличават с 25 на сто до 4,46 млрд. долара, също надминавайки очакванията за 4,29 млрд. долара.
Книжата на базираната в Сан Франциско компания повишиха стойността си с 3,4% до 85,13 долара по време на следборсовата търговия. В ранната редовна сесия ръстът на цената на акциите се ускорява до 4,4%. От началото на година до приключването на борсовата сесия в четвъртък акциите поскъпват с 12%.
През миналата седмица MasterCard - вторият по големина играч в сектора, отчете по-слаби приходи от очакваното.