Когато Apple представи финансовия си отчет за първото тримесечие на фискалната 2017 г. (фискалната година на компанията приключва в края на септември) следващия вторник, големият въпрос ще бъде дали компанията може да се завърне към растеж след три последователни тримесечия на по-слаби приходи, коментира Statista. Миналата фискална година бе първата със спад на годишните продажби след 14 поредни години безпрецедентен растеж, през които компанията се превърна в най-ценната корпорация в света.
Основният двигател зад успеха на Apple през последните няколко години бе iPhone, който формира 60% от приходите на компанията и вероятно дори по-голям процент от печалбата ѝ. Затова дали Apple може да се завърне към растеж след резултатите през миналата година, до голяма степен зависи от това колко броя iPhone компанията е продала през празничния сезон около Коледа. Apple представи iPhone 7 и 7 Plus в края на септември, което означава, че това ще е и първият сигнал колко добре новите модели се възприемат от потребителите в цял свят.
Според прогнозите на анализаторите, компилирани от Bloomberg, продажбите на iPhone за последните три месеца може да бият с малко данните от предишната година. Ако Apple наистина е продала 76 млн. броя около празниците, колкото е средната оценка на анализаторите, това ще бъде не само нов рекорд по продажби на устройството, но и ще докаже, че бизнесът с iPhone все още не е мъртъв.